مجتمع آموزشی دخترانه غیر دولتی فدک


26 فروردین 1392

کم خوابی و افت تحصیلی

مولف: مدیریت سیستم   /  دسته: دسته بندی نشده   /  رتبه دهید:
1

کم خوابی و افت تحصیلی


نتايج یک مطالعه، یافته های گذشته مبنی بر اثر بی خوابی شب در افت تحصیلی دانش آموزان را تایید می کند . محققان دانشگاه کلرادو پس از بررسی ۲۳۸ ارزیابی انجام شده توسط دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان دریافته اند دانش آموزانی که نمرات درسی پایین تری داشتند به هنگام خواب با مشکلات بیشتری از جمله درد و خستگی پا ، مشکل تمرکز طی روز ، خروپف کردن در خواب ، مشکل در بیدار شدن به هنگام صبح ، و خواب آلودگی در کلاس مواجه بودند .
در حالیکه مطالعات گذشته نیز نشان داده اند عملکرد تحصیلی نوجوانانی که از کم خوابی ، خواب نامنظم و یا نا مناسب رنج می برند مانند گروهی که خواب خوب وسالمی دارند نیست ، این تحقیق نیز دلیل دیگری برای اثر کیفیت خواب شب بر وضعیت تحصیلی در طول روز فراهم می کند .
در اینجا به برخی نکات مفید جهت بهبود خواب نوجوانان اشاره شده است :
  -
سعی کنید خواب شبانه کاملی داشته باشید .
 -  حتی الامکان برای انجام تکالیف یا آمادگی امتحان تا دیر وقت بیدار نمانید .
-
  اگر در عرض ۲۰ دقیقه پس از رفتن به رختخواب به خواب نرفتید ، بلند شوید و کاری انجام دهید ،      مثلا کتاب بخوانید تا خسته شده و آنگاه به رختخواب برگردید .
-
  هر روز در یک زمان مشخص از خواب برخیزید .
  -
سعی کنید بعد از مدرسه نخوابید .
  اگر هم فکر می کنید به استراحت نیاز دارید بیش از یک چرت یک ساعته نباشد .
  -
برنامه خواب منظمی داشته باشید .
-
  وقتی به رختخواب می روید از کارهایی مانند نوشتن ، خوردن ، تماشای تلویزیون ، صحبت با تلفن اجتناب کنید. و بعد از ناهار کافئین (نوشابه ،چاي ، كاكائووقهوه و... ) مصرف نکنید .
-
  اطاق خواب باید ساکت ، تاریک و کمی خنک باشد .
  -
گرسنه به خواب نروید اما قبل از خواب غذای سنگین هم نخورید .
-
  از ۶ ساعت پیش از خواب حرکات ورزشی شدید انجام ندهید .

 


راهنمايي غير دولتي فدك منطقه 16

تعداد مشاهده (1038)       نظرات (0)

نظرات کاربران درباره خبر "کم خوابی و افت تحصیلی"


نظرتان را بیان کنید

نام:
پست الکترونیکی:
نظر:
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید